Přidat odpověď
Delete, ale kluci mají tyhle tendence taky. Potíž je, že když dětem budeme stanovovat mantinely, udávat řád a říkat jim, co mají dělat, nenaučí se řídit samy sebe a ony se to potřebují naučit, protože rodiče nebudou mít pořád u sebe, aby jim stanovovali ty hranice. Pak se dostanou do stavu, že nevědí, co chtějí a proč dělají co dělají, protože byly zvyklý dlouhodobě, celý roky, dělat, co jim někdo nařídil. Podívej se okolo sebe, kolik dospělých nedělá práci, která je naplňuje. To je podle mě důsledek toho, že se odnaučili v dětství být sami sebou.
Mám teď syna v domácím vzdělávání v deváté třídě, před tím chodil na osmiletý gympl. A pozoruju. Tak třeba - není schopen si udělat vlastní postup při učení, protože ve škole měl všechno daný - kdy, co a do jaký hloubky se má naučit. Teď má volnost a neumí se v tom zorientovat a chodí za mnou, ať mu udělám pevný rozvrh, ani ho nenapadlo, že by si ho mohl vytvořit sám. Uvědomuju si, jak je to nepřirozené.
Na druhou stranu díky domškole našel, co ho zajímá. Dokud na 8G jen plnil povely a na nic jinýho fakt neměl čas, nevěděl, co chce dělat. Domškola mu dala prostor, aby se našel, je přijatej na SŠ.
Předchozí