| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

U svých dětí jsem zažila obojí, ale v různém prostředí.
V prostředí anglické školy pro cizince měli samozřejmě děti v jednom ročníku velmi různou úroveň - od nula po rodilé mluvčí. Jenže - ve třídě jich bylo max 12, a angličtina nebyla jen předmět, ale i dorozumívací jazyk pro vše ostatní, byli mu vystaveni 8 hodin denně. Takže tam opravdu ti dobří táhli, učili, podporovali, vysvětlovali atd, fungovala tam ta "peers correction" a různé jiné metody, o kterých se v česky mluvícím prostředí může učiteli spíš jen zdát. Učitel byl z velké části taky herec, učilo se v tom jazyce vše, musel umět vysvětlit jak tomu co neuměl, tak zadat práci rodilci. Třídu si rozděloval na všelijaké pracovní skupinky, vyučovací hodiny nebyly přesně dané zvoněním, spíš takové ty učební bloky, když se to hodilo, tak i volně se prolínající. Angličtinu se tudíž ti slabší naučili velmi rychle - tu nutnou pro komunikaci, a pak dále pilovali určité jevy, psaní, čtení atd., třeba moje dcera měla slohy srovnatelné se spolužačkou s USA, ta holčina se tak nějak nerada vyjadřovala písemně, tvořila věty velice jednoduché, buď neměla fantazii nebo ji to nebavilo, nebo možná měla taky nějakou poruchu učení, cojávím, ale dceru to tenkrát povzneslo snad do nebes, když napsala (dle učitele) delší a zajímavější sloh než "rodilá mluvčí".

V prostředí školy české to teď ani moc hodnotit nejde, je v AJ úplně jinde než spolužáci, ale to jsem věděla na začátku a moc to nehrotím, s učitelkou se domluvila, že pokud ta bude mít čas, bude s ní půlhodinu týdně trávit v čase svých konzultací (vycházelo to tak 50/50 kdy se to uskutečnilo). To, že se jí někteří spolužáci posmívají, že chodí "na doučování", to už nechávám stranou úplně. Zařídila jsem jí tedy hodiny soukromé, resp. takovou skupinku - 5 dětí. Úroveň velmi různá. S dcerou tam je syn, který ještě moc nečte a moc nepíše, ale docela dobře mluví, jedna dívenka to dělá radostně, učí se, jedna neradostně, neučí se, a jeden kluk se místo učení pitvoří a mluví víceméně česky. Dcera chodí z těch hodin otrávená, řeší pořád toho pitvořícího se kluka, a že se baví stále o tom, co už zná, i když učitelku bere a její styl výuky se jí líbí, domácí úkoly dělá ochotně. Asi jsem to odhadla špatně, budu se jí snažit najít skupinku, kde si prostě pokecá, abych jí tu angličtinu úplně nezhnusila.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 1+2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.