Přidat odpověď
matiku se naučíš tak, že počítáš. neustále procvičuješ a počítáš. takže tam to dělá učitelka tak, že jim zadá práci a tomu, kdo má hotovo, přidá práci další - práci, při které počítá. základ je stejný, ten vysvětlí učitelka všem.
To je dost zásadní omyl. Jak to, že matiku naučíš počítáním, tak to, že těm, co to umí, prostě jen přidáš práci...
Pokud má být výuka matiky efektivní, musíš s nadanějšími pracovat jinak, s pomalejšími také jinak, i v rámci podobně nadaných jsou způsoby práce, které někomu vyhovují a někomu méně, stejně tak mnoho úloh jde řešit více způsoby.
A mluvení, to jest hlasité přemýšlení nad problémem, je nezbytné...jak jinak můžeš zjistit, co se žáčkovi motá v hlavě a kde je tedy problém?
Jako když dásš někomu 20 příkladů z násobení a on jich má půlku špatně, tak mu dáš dalších 20 v domnění, že se to naučí? Takhle mu jich můžeš dát 200 a nezjistíš, že on násobit neumí, protože nechápe princip...a to, co má správně, jsou jen už zpaměti naučené výsledky.
Opakovaným počítáním jen zlepšuješ zapamatování. Ale z matiky tak moc nenaučíš.
Předchozí