Mně se čím dál víc líbí, když je dělených co nejvíce předmětů, ale klidně ne na všechny hodiny, ale jen na část. Společné hodiny mohou sloužit pro výklad i v tom jazyce. A to, že se dětem do páté třídy nic nevykládá, také nepovažuju za šťastné, protože ne každý má vlohy pro intuitivní a poslechové naučení se jazyku. I mé jazykově nadané dítě potřebovalo jednou za čas si utřídit jednotlivé gramatické jevy, ujasnit si, jak se tvoří věta...prostě dává přednost systematičnosti.
Na gymplu našich dvou holek mají půlené jazyky a k tomu ještě 1 - 2 hodiny týdně češtiny, matiky, biologie a fyziky. A to je to poměrně homogenní třída poměrně nadaných dětí...a jak je znát, když jich je tam 15 místo 30
.
Na druhou stranu se na základce dějí takové zhůvěřilosti, že aby se škola zalíbila rodičům, dá od první třídy angličtinu....1 hodinu týdně pro skoro 30 dětí na úkor hodiny češtiny...v druhé třídě 2 hodiny týdně místo 2 hodin češtiny...K čemu taková angličtina je? A co dobrého to přinese těm dětem?