Aleno,
je to tak. Jenže ten prostor je přesně do chvíle, než dojde na srovnání s těmi ostatními. Což o to, děti se zkušeností s těmi projekty a obecně alternativami jsou na tom často lépe co do kompetencí...
Jenže pak stačí první přijímačky postavené na konkrétních znalostech a nastává problém
. A nemusí jít ani o přijímačky, stačí přechod na druhý stupeň...těch škol, kde se dá pokračovat v podobném duchu je minimum.
A vše se odvíjí od toho, že máš stanoveno, co má dítě v kterém předmětu který rok zvládnout...už jen předměty jako takové v tom dělají paseku...
Jenže zase překopat celý systém od základu je utopie. Lidi těžko přijímají i drobné změny, natož pak změnu celé koncepce.
Včera jsem dávala za příklad toho Hejného. Tady na rodině sice panuje všeobecné nadšení, ale třeba na tom FB mimo skupinu H-mat je to těžký boj. Nikdo ničemu nerozumí, je to k ničemu, jsou to kraviny, to za nás nebylo....a to jsme stále ještě jen v jednom předmětu, takže v celém tom kontextu jde jen o drobnost...
Totéž ta genetická metoda čtení.
Integrace, inkluze.
Takových let se to řeší a pořád je to jen boj o místo na slunci a něco extra
.
Takže když pak dojde na opravdu koncepční změny, je to víceméně předem prohrané, protože společnost jako celek je vlastně nechce
.