Přidat odpověď
Tak řekla bych že toto je velice individuální věc, tohle snáší různí lidi různě, někdo preferuje, někdo ne.
Chápu když nemáte zatím zkušenost nemůžete vědět, ale holt "poprvé" to prostě asi člověk musí absolvovat, aby věděl zda mu to vyhovuje nebo ne.
Asi zásadní otázka je jak řidič dokáže být dlouho vzhůru a jak zkušený (vyježděný) je řidič.
A taky jakou má potřebu spánku a schopnost "regenerace" po probdělé noci. Někomu stačí se po příjezdu 4 hoďky prospat a je OK, a někdo se z toho dává dohromady několik dnů.
My jsme jezdívali i mnohem delší přejezdy, takže těch 15h se mi nezdá tak moc, ale my na to byli zvyklí.
Obvykle to chlap řídil (nechtěl střídat, leda když cítil že fakt potřebuje vystřídat). Cestou dělat zastávky, a když to byla echt dlouhá cesta, tak jsme na pár hodin zastavili a prospal se pár hodin v autě.
Výhodou jízdy v noci je, že se jede rychleji a líp, nebývá takový provoz, nejsou zácpy apod. tak to obvykle dobře odsýpá. Dálnice jsou volné, města prázdné, ani policejní kontroly nikde ... Další výhoda je, že osazenstvo - děti - to prospí.
Mně osobně se v noci řídí trochu hůř, protože špatně vidím, nosím brýle a v noci je to pro mně náročnější na oči, ale klidně to zvládnu. "Nejkrizovější" je z mé zkušenosti doba tak nad časným ránem, cca od 3 do 5-ti, ale to může mít každý jinak dle svého biorytmu.
Chlap se obvykle "nadopoval" redbullem, já kafem. Mu se líp jelo, když jsem ho "bavila", tedy povídala si s ním aby neusnul (což pro mně bylo snad i horší než řídit protože mně jízda v autě uspává-pokud tedy neřídím). Mně se zase líp jelo jen s puštěným rádiem, a když mi všichni dali pokoj (=usnuli).
Po příjezdu nám obvykle stačilo se dýl prospat a bylo to v pohodě.
Co doporučuju, nelámat to přes koleno, a pokud řidič cítí únavu, tak zastavit, odpočinout. Krizovku fakt nepodcenit, mikrospánek je velké riziko. Případně raději i zajet někam kde se chvíli prospí. Odpočívadla rozhodně nedoporučuju, lepší je např. zajet k nějakému kempu a zastavit u něj. Dovnitř se v noci nepouští, ale obvykle se dá před bránou zaparkovat a zůstat tam. Praktikovali jsme to tak občas s karavanem - jeli jsme dlouho do noci, pak to na pár hodin zapíchli a brzy nad ránem zase vyrazili.
Předchozí