JaninoH, konkrétně na Tvoji námitku "nucené izolace" - Ty znáš nějakou konktétní rodinu, která by své děti vystavovala oné "nucené izolaci"? Domácí vzdělávání často volí ty rodiče, které mají dvě a více dětí, takže o nějaké izolaci nemůže být ani řeč (je podle mne mnohem "patologičtější" prostředí, v němž jsou děti stejného věku, než to, kde jsou děti různého věku). Děti navštěvují nejrůznější kroužky a akce a často se i setkávají rodiny mezi sebou navzájem. Navíc teď kvůli novému školskému zákonu platí i povinnost navštívit s dítětem PPP. Tam by určitou "izolovanost" dítěte měli být schopni zjistit a nějak tomu pak i zabránit, pokud je pro dítě tak důležité, aby mělo "socializaci". A co je lepší? "Hodit" dítě do davového stáda v 1. třídě či ještě dříve ve školce či v jeslích, nebo ho tam "hodit" až později, kdy je sebevědomější, má ucelenější a zakotvenější vlastní názory na svět kolem sebe apod.? Mimochodem, hlavní vzdělavatel dítěte musí mít min. maturitu, což se musí prokázat, když rodiče žádají o individuální vzdělávání. I podmínky se do jisté míry zkoumají, resp. v žádosti se uvádějí. K Tvé poznámce o VŠ vzdělání učitelů - rodič má doma pouze to dítě, které vzdělává, a další jeho sourozence - ne celou školní třídu. Dítě se s pomocí rodičů učí spoustě věcí - lezení, chození, nočníkování, mluvení atd. Proč by vlastní rodič nebyl schopen naučit své dítě psát, číst a počítat? Chápu, že toho není schopen každý, však také domácí vzdělávání není pro každého - ale nezlob se, Tvé námitky opravdu nejsou příliš na místě.
Předchozí