Přidat odpověď
Slupko,
mám pocit, že se s "předváděním" dostáváme zase k různé interpretaci slova (resp. k pocitům, které vyvolávají), stejně jako s "ambiciózností".
Pro mne "předvádění znalostí" úplně stejně negativní termín. Pod tím si prostě představím Krhounka. Samozřejmě nechci tvrdit, že mám doma bezelstného dobráčka typu Káji Maříka, kříženého s otcem Terezou, pochopitelně že na určité aspekty "lidské neznalosti" nahlíží poněkud s despektem, pouze jsem psala, že není typ, kterého by naplňovalo nadšením prodávat znalosti v rámci nějakého soutěžení. Prostě je mu fuk, co ví Pepíček nebo Mařenka a nemá potřebu je trumfovat - to ale není totéž, jako "neví totéž či víc, než Pepíček a Mařenka". S učiteli diskutuje pořád, jenže oni na to nemají čas, protože není ve třídě sám a navíc to, o čem chce diskutovat ty ostatní žáky většinou nezajímá. A já s těmi učiteli taky čas od času mluvím, takže znám i jejich interpretaci, ne jen tu synovu.
Předchozí