Liško,
jedno mé dítě mělo angličtinu už ve školce a bylo to super....učil je rodilý mluvčí. Měli to v rámci běžného denního programu, prostě to, co by se dělo v češtině, se dělo v angličtině. Potud to beru.
Ale třeba mně teď sebrali 2 hodiny češtiny týdně, ale očekávají se stejné výsledky, jako měly loni děti při 10 hodinách češtiny týdně. No a se dvěma hodinami týdně angličtiny, od nerodilých mluvčích, ale naopak s učitelkami, které nikdy malé děti neučily, se očekává, že během jednoho roku se naučí to, co mají letošní prvňáci rozepsáno na roky dva. S 18 dětma ve skupině na nějaké kroucení hubiček vůbec nedojde, protože se každé dítě dostane ke slovu na maximálně 2 minuty 2x do týdne. K čemu to potom je?
Já tam teď jednu hodinu suplovala a viděla jsem ty výsledky. Ty děti po třech měsících neumí vůbec nic. Tři měsíce pořád dokola točí otázky How old are you? How are you? K tomu 6 barev a čísla do 20. A tam z 18 dětí je schopno reagovat 5. Těch, které nemají problém ani v jiných předmětech a jsou v téhle skupině hlavně kvůli pomalejšímu tempu nebo kvůli poruše pozornosti, protože s touhle skupinou pracuje i asistentka...
Tohle je prostě k ničemu, protože ty děti by potřebovaly ty dvě hodiny češtiny, aby se naučily číst a psát, a ty hodiny angličtiny jim absolutně nic nedávají
. Zároveň ale u nás ve škole fungují kurzy Cambridge angličtiny, tam je třeba jen 5 dětí, takže ty, co chtějí a co na to mají schonosti, tak skutečně mají možnost se něco naučit.