qweeerty,
mám ve třídě děti, které si také vezmou knížku a s takovými slovy si v pohodě poradí, i když číst teprve začínají. Ale nejde to přeci brát jako stanbdard. Je tam spousta dětí, které by právě taková slova od čtení odradila, protože než by se jimi prolouskaly nakonec, úplně by zapomněly, o čem vlastně čtou. Zajímavý příběh vůbec nejsou schopné při tom svém snažení pobrat.
A slabikář je stavěný tak, aby dal šanci naučit se číst těm, co opravdu potřebují jet podle určitých pravidel a kterým by přeskočení některé části metodiky ublížilo, protože by si s tím samy neporadily. Nikdo neříká, že všichni musí louskat slabikář od začátku do konce. Na druhou stranu, ty slabikáře jsou takhle dělané desítky let a číst se podle nich zvládnou naučit děti s mentální retardací, tak úplně špatné asi nesjou.
Já se tedy někdy divím, že lidi vůbec posílají děti do školy, když je tam všechno špatně. A veškerá didaktika je vlastně taky k ničemu, přeci stačí dát dítěti do ruky zajímavou knížku a ono prostě bude číst
.