Pole,
hlavně netřeba v tomto věku dělat závěry ohledně (ne)nadání na matemtiku
.
Mám ve třídě holčinu, co dost bojovala s počítáním do 5, do 10, dlouho měla počítadlo..nějaké doplňování a rozklady, to moc nešlo...
Pak nastal nějaký zlom a teď už je na tom stejně jako ostatní. Sice nepočítá nijak rychle, ale počítá správně, chápe zadání (některým počtářům musím vysvětlovat, co se po nich chce, s čísly to umí, ale ta písmena
), už se toho nebojí...
Mně někdy přijde, že jako standard se bere, že dítě už dávno umí to, co má touhle dobou dělat, ale ono je to obráceně, když je to zařazeno na tu a tu dobu, očekává se, že to většina dětí ještě neumí a začíná se to učit. A ono to tak i je. Pak je období, kdy někomu to docvakne ihned, někdo potřebuje nějaký čas, ale většina to v čase, který je tomu určený, zvládne, jak to zvládat má, a jde se dál. To, že někdo není napřed, ještě neznamená, že je nenadaný.