rišulko, běžné to určitě je...podle mne je to věc ředitele školy a takového toho "tónu", kterým se škola ubírá...a dál věcí učitele/ky, jak moc mu/jí výuka a výchova baví a jak moc mu/jí na dětech záleží.
Mám spolužačku, učí až 30 let (1.-3.) a milují ji děti i rodiče...na každé škole se takových skvělých učitelů jistě aspoň pár vyskytne...a měli by se platit zlatem. (Kamarádka taky skoro vždycky při loučení na konci té 3. třídy dostává krom jiného "hodnotné" dary
jako poděkování za to, jaká k dětem byla. Prostě rodiče srovnávají a vidí rozdíl v "péči". Děti na ní vzpomínají léta...no děti, některým je už fakt hodně).
Samozřejmě to celé školství je pořád hrozně zkostnatělé, nepružné, nerozvíjí přirozenou zvídavost dětí, příčiny, souvislosti...a určitou kreativitu - tohle všechno by právě mělo být hlavně na tom prvním stupni. A 1. třída je podle mne základní kámen veškeré výuky...
Navíc si myslím, že běžně škola opomíjí určité propojení znalostí s běžným životem...izolované vědomosti nejsou často propojené s činností a vůbec s realitou. Motivace chybí...motivace špatnými známkami prostě není pro mnoho dětí motivace žádná.
Ale tohle všechno je můj názor...zvlášť dneska mám zase vztek. Pozdě bycha honit.
On tam ten evropský ředitel taky říkal, že během 8ti let se vystřídalo 8 ministrů školství...nevím, nesleduju to ani, ale jestli jo, pak je to mazec...