| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Oliverko,

jak to, že nedošlo?

Já čtu:

a i mi přišlo že se to jeho chování zlepšilo.

Moje zkušenost ve spojení s tím, co čtu, mi říká, že klučík má problém s komunikací, musí se to učit. Po určité době ve známém prostředí mu to jde lépe, už ví, jak na to, ale po změně prostředí a situací opět tápe.

Není to tak neběžné, jak by se mohlo zdát.

U většiny takových dětí opravdu pomůže jednak dávání najevo, že takto ne, ale současně ukazování, jak na to, plus zvyknutí si na nové prostředí (to chce čas, někdy jde o týdny až měsíce). Přehnané reakce mohou tu dobu prodloužit, případně situaci ještě zhoršit, protože to dítko ztratí i ten poslední záchytný bod, tedy rodiče, který se mu snaží pomoct.

Podle mě, jak to zakladatelka popisuje, to funguje, jak má. Učitelka o situaci ví a určitě ve chvíli,l kdy k něčemu dochází, zasahuje, proto i informuje matku, ale současně se vyhýbá té přehnané reakci, spíš upozorňuje, že by někde mohl být problém. Matka vysvětluje, dává jasně najevo, že s chováním dítěte nesouhlasí...ale bít ho nechce, což považuju za správné, protože jestli má pocit, že dítě neví, jak na to, nebylo by to k ničemu. Dítě by sice získalo informaci, že tohle nesmí a že bude následovat trest, ale ta touha po interakci by stejně byla silnější, takže by ten trest podstoupilo, jen aby si ho někdo všimnul. Proto myslím, že je nutné mu nejdřív ukázat tu lepší cestu, matka má lepší podmínky na zjištění, co se odehrálo, rozebrat s dítětem, jak by to šlo jinak (běžná metoda nácviku u dětí se sníženými sociálními dovednostmi)...a potom předat informace učitelce, která má šanci korigovat jednání přímo, kdy k němu dochází...

Prvňáci to fakt nemají snadné a určitá citlivost je na místě...

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6+0= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.