maargitt,
mně se osvědčilo to neřešit...měla jsem hodně dětí s problémy v psaní, povzbuzovala jsem je, i když tedy jsem opravovala, aby si alespoň zrakově vtiskávaly správný tvar, ale nikdy jsem psaní neznámkovala, bavila jsem se s nimi o tom, když se jim to hodně povedlo a když naopak něco ne...
V září většina z nich přišla s úhledným písmem...
Naopak dítě, co v první třídě psalo nádherně, tak začíná psát hrozně, užití písma je pro něj hodně náročné. A jiné, co také psalo dost hezky, jen to rodiče moc řešili, tak začalo tak drápat, že už to skoro není k přečtení. Tak u něj tedy bazíruju na tom, že to půjde přečíst. Někdy napíše moc hezky, jindy bych vraždila, protože to je změť čar...a on to ani nevnímá. Tak ho občas něco nechám napsat znovu, ale ne za trest, prostě proto, že to nepřečtu, a už musím mít možnost rozlišit, jestli tam má "u" nebo "i", nebo "y" atd. Taky u něj záleží na tom, čím zrovna píše, rozhodně není pravidlem, že kvalitním perem píše lépe.
Vlastně tu mám sešity na češtinu, mohla bych ti naskenovat, jak to vypadá
.