Monty, to takhle přijdeš (v šesté třídě) na třídní schůzky a dozvíš se, že po nich tam mají zůstat cca 3/4 rodičů - protože jejich dětem hrozí na vysvědčení 4 nebo 5. Tvoje dítě, které bylo na předchozí základce celkem průměrné se najednou stane premiantem
, a někteří spolužáci ho označují dokonce za šprta
. A při rozhovoru s fyzikářkou se dozvíš, že archimediádu s nimi dělat nebude, že to by stejně nezvládli. A prostě tak nějak vidíš, jak se ta výuka celkově přizpůsobuje těm slabším. Většinou je to ve stylu: dáme jim tři-čtyři věci oni se je naučí nazpaměť a bude to... (a to prosím právě v té matematice a fyzice)
Přitom si nemyslím že by to bylo jen špatnými učiteli, nebo jen "materiálem" ale tak nějak celkovým nastavením.
A do toho všelijaká nesmyslná nařízení ohledně okrajů v sešitě, zapomínání a tak.
Jak to tak píšu, uvědomila jsem si, že to jsou asi právě ty dvě věci co mi nejvíc vadí:
- že nerozvíjejí myšlení
- že z dětí dělají nesvéprávné idioty (a pak se strašně diví, když se jako idioti opravdu začnou chovat )