Přidat odpověď
magrato,
zatím všichni, včetně mě, kdo opravdu z nějakého důvodu usilují o přijetí svého dítěte na osmiletý gympl, napsali, že problém je právě ta jejich základka...ne obecně základka...a ještě navíc třeba ne celá, většina si pochvaluje nebo alespoň nestěžuje na 1. stupeň (opět včetně mě), tragédií je právě ten druhý.....a já měla to štěstí, i když pro holky to byla smůla, že jsem vliv místních druhostupňových učitelů měla možnost na svých dětech vidět...jedna z dcer měla tu "čest" už ve čtvrté třídě, měli 7 různých učitelů, z toho prvostupňová byla jen jedna...na hudebku...ostatní tři holky to potkalo v páté třídě a i když měly učitelky různé (ani dvojčata nebyla ve stejné třídě, takže u mnohých předmětů bylo srovnání i v rámci paralelek a tedy fakt možnost posoudit, jestli by neměl smysl přestup do jiné třídy), tak výsledek byl stejně katastrofální...psychicky vydeptané, demotivované děti, které bylo nutné učit doma, protože ze školy chodily znalostmi prakticky nepoznamenané...tedy především dvojčata....a doma stačila chvilka a věděly....ne proto, že bychom byli geniální učitelé, ale prostě proto, že když se dítě bojí, tak se není schopné učit...a holky se ve škole bály...ta jedna tak, že tam poslední 3 měsíce v páté třídě už skoro nechodila, bylo jí fyzicky zle....
Další dostupná základka je stejně daleko jako ten bližší gympl a přijetí nejde ovlivnit, prostě buď pro nespádové děti místo má, nebo nemá...a když má, tak jich rozhodně není 30, 60 nebo 90...takže dostat se na gympl je pro naše čtyři děti v tomto směru jednodušší, i když podle výsledků přijímaček rozhodně nesplňují běžně uznávaná kritéria dětí, které by na gympl měly chodit....
Tak to prostě je...
A protože se jedno naše dítě na gympl nedostalo, tak ho vozíme do Prahy na soukromý...je mi fuk, jestli má nějakou extra úroveň, spíš nemá (až na angličtinu, ta je super), ale dítěti je tam dobře a má zase chuť se učit, i když není zrovna geniální, dokonce ani nějak významně nadané...
Takže ano, MÍSTNÍ základka.....jen to ne....
Předchozí