Přidat odpověď
Myslím, že je dost zásadní chyba nutit lidi (zvlášť děti a dospívající) číst Mechanický pomeranč, aniž by se mohli sami rozhodnout, jestli to vůbec chtějí začít číst, případně, pokud už se do toho pustili, pokračovat. Je to fakt extrémní záležitost, která může vyvolávat úzkost, strach, což je opravdu zbytečné.
O Mechanickém pomeranči (a Bukowském, Ackerové a bůhvíkom) rozhodně učit, ale nechat volnost výběru.
Na světě je spousta báječné literatury, která by se mohla použít pro testování znalostí a čtenářské gramotnosti maturantů...
(Nedávno byla ve vedlejší obci aféra - učitelka nechala přečíst čtvrťákům text z čítanky pro 4. třídu, načež se část třídy zhroutila. Byla to jakási varianta na Sophiinu volbu - dvě děti na lodi, jedno vlastní, jedno cizí - koho rodiče zachrání, když je možné zachránit jen jedno? Výsledek je ten, že děti mají úzkosti a některé se bojí číst, aby zas nenarazily na podobnou hrůzu.)
Předchozí