Přidat odpověď
Žena teď dodělává sociální pedagogiku pro MŠ a uvažuje o rozšíření na specku (přímou MŠ nedává, je hudební antitalent a má zdravotní problémy s TV).
Dělá ve školce "lepšího" asistenta, protože sociální pedagogové nejsou systemizovaní ve školství. Podle novely ZoPP má ovšem nárok aspoň na samostatnou ped. činnost s dětmi s poruchami.
Vidí případy, kdy opravdu není páka na rodiče, jak je dostat s dětmi, které mají problémy do PPP, k doktorovi apod. Často samoživitelky, které se odstěhovaly od partnerů do města, nikoho tu nemají apod. A dítě třeba na otázku, kdy bylo u lékaře odpoví - ještě na vesnici. Tohle je na hranici OSPODu. (Sociální pedagog je právě na tuhle spolupráci s rodiči a jedna z jeho kvalifikací je i právní. Měl by znát lépe, než učitelé, otázky vztahu škola-dítě-rodiče.)
Na druhou stranu - pokud je nekvalifikovaný učitel, tak to nezachrání nekvalifikovaný asistent. To není hlídání, to je výchovná i psychologická práce s dítětem a chce to i kousek daru pro to. Musíte vědět, kdy změnit činnost dítěte, jak mu upravit příklady, učivo, písemky, něco kluk psal i v kabinetu, kdy ho nechat projít, kdy ho poslat pro uklidnění s čímkoli kamkoliv (chodil třídnímu pro kafe do automatu) - tohle není jednoduché v normální škole.
Předchozí