Přidat odpověď
Já si myslím, že ohledně těch rasistů vůbec nestojí zato se rozčilovat, protože to vnímám jako čistě účelovej reklamní tah (kdo by bez toho věděl o tý hře, a i pokud jo, koho by to takhle moc zaujalo)?
Myslím, že takovýhle umělý vytváření "kontraverzí" a jejich úmyslný hrocení je podstatou šoubyznysu, protože kdyby to bylo "normální", tak by to bylo moc fádní a tudíž by to lidi nezajímalo.
Představuju si, že to klidně mohlo být dopředu spočítaný - dáme Hermionu hrát černošce a pak kolem toho uděláme politicky korektní humbuk s okázalým pohoršováním nad údajnými "rasisty" a zvednem si sledovanost.
Pro mě za mě by klidně mohl bejt černej celej ansámbl a na věci by to nic neměnilo, nijak by mě to neuráželo. To, že filmová Hermiona vypadá nějak, nepovažuju pro divadelní hru za směrodatný, pokud to tam přímo nehraje (třeba to, že zmiňovaný Othello má jinou barvu pleti, hraje roli dost klíčovou).
To bychom se ale mohli dostat k tomu, co všechno jsme ochotni na divadle "zkousnout" a co už působí rušivě. Vadila by nám třeba šedesátiletá stodvacetikilová Julie (pokud by měla hrát v původní Shakespearově hře a ne v parodii)? A pokud jo, jsme ageisti nebo - jakseříkátěmcodiskriminujoutlustý? Případně kdyby Julii hrál muž, jsme sexisti?
Předchozí