Přidat odpověď
různí studenti s AS měli některé z těchto projevů:
- trvání na ultrapřesném exaktním vyjadřování
- vytváření vlastního světa, v matem. například vlastních početních operací a číselných systémů, vymýšlení neobvyklých úloh
- neschopnost chvíli počkat, pokud se "zasekli" na nějakém problému. nevhodná reakce na to, když jsem jim řekla - ano, máte pravdu, budeme se tomu věnovat za chvíli
- neschopnost akceptovat změnu. například nečekané stěhování do jiné učebny třeba z důvodu promítání filmu
- různě silně agresivní reakce na změny, neschopnost přijmout vysvětlení
- jeden student (12 let) odmítal mluvit při AJ s českou učitelkou angličtiny - nechápal důvod. písemný projev měl u ní excelentní, rovněž komunikace s rodilým mluvčím
- neschopnost navazovat kontakty s vrstevníky a nevhodné upoutávání pozornosti (např. propíchání láhve na pití špendlíkem z nástěnky, píchání spolužačky kružítkem, házení cizích i svých věcí na zem)
- při dialogu někteří nekoukali do očí tomu druhému
- mluvení výrazně a nepřirozeně nahlas
- striktní odmítání věnovat se něčemu, co je nebaví, co jim nevyhovuje
- nesnášenlivost hluku (třeba pomohlo, když na přestávki mohli odejít někam do klidu a nemuseli být v tom školním kraválu
a určitě i další, co mě momentálně nenapadá
Předchozí