Maargit nevím, jak je schopen laik posoudit výkon pedagoga, zvl. alternativního.
To, že je paní učitelka hodná, má přijatelné metody a dítě ji miluje, je samozřejmě veliké plus, ale jaksi to nestačí.
V ČR se alternativní pedagogika pořád ještě neumí. Prostě neumí.
Jsou lepší a horší alternativní školy i učitelé.
U učitelů je velikánský problém - na rozdíl od zemí s dlouholetou tradicí alternativních škol - fluktulace.
Oni to prostě nevydrží a odchází po kratší či delší době jinam, ačkoli jeden za základních kamenů alternativní pedagogiky je stálý vyučující.
Pokud pedagog vydrží, většinou vyhoří nebo začne dělat chyby, nebo zlaxní...
To, že naprosto nesouhlasím s tím, aby dítě ve třetí třídě umělo psát jen velká tiskací písmena a matematiku maximálně druhé třídy - násobilku ani omylem, to ještě může být můj osobní problém a názor, neb jsem se s takovými setkama mnohokrát.
Ale když se tyto "alternativní metody" uplatňují v praxi na normálních školách a děti, které přijdou na druhý stupeň jsou zvyklé na povolenou uzdu a "umí se jen válet po koberci" (definice jedné mojí kolegyně, která třídu po supermoderní, mladé pedagožce přebírala 2x a žáci vyžadovali ve třídě koberec, kam by si chodili v průběhu hodiny lehnout, kdykoli by pocítili únavu) a najednou se po nich chce, aby zajely do běžných kolejí - nikterak rigidních a náročných, prostě by se ty děti měly něco naučit, například číst, psát a počítat
, to je pak průser jak vrata, jelikož jsou chudáci všichni.
Děti, rodiče, učitelé...
Věřím, že se situace bude postupně zlepšovat, ale já bych dítě do alternativy nedala, ani kdyby mi za to platili, protože se to u nás prostě neumí a paní učitelku alternativku na normální škole bych si dost hlídala...