Monty hlavně zjistit to na 2. stupni JE "trochu" pozdě. Já jsem z toho orosená u čtvrťáka, když na něco narazím. A jak motivuju? Tak pokud má dítě nějaké zájmy, tak je podmiňuju. Třeba PC bude, ale až poté, co spočítá domluvený počet online cvičení v uspokojivé kvalitě (třeba 5 cvičení do 1-2 chyb v přiměřeném čase). Pokud s tím byl problém (přistižen, že nepočítal podle domluvy), tak si sedl ke stolu kus ode mně a počítal příklady na papír. Že by vydržel sedět a koukat do zdi jen aby vzdoroval, to neznám, nebo ne dlouho. Nakonec vždy usoudil, že je menší zlo to za chvíli "sfouknout" a jít si pak po svém, než tu trčet dvě hodiny.
A ano, jsem schopná trvat na tom, že než spočítá těch 10 příkladů na písemné násobení, tak se odtud nehne. Vydržel by tvůj syn den za dnem takhle sabotovat odpoledne a mrhat vlastním časem?