Přidat odpověď
Eržiko - myslím, že Manka podstatu alternativního vzdělávání (nejde jen o montessori) zná.
Nejde o to, že by se to každý nedokázal našprtat teoreticky - jde o to, že to jen málokdo umí aplikovat do praxe - zaprvé na to nesmí být sám, musí bezpodmínečně funovat celá ta organizace - škola - od vedení po uklízečky (když to přeženu).
A je to taková makačka, že to prostě jinak, než společnými silami zvládnou nelze.
V běžné škole jede učitel individuál a ostatní kolegové ho zajímají jen okrajově - málokdy se na poradách probírají metody zaměstnanců, reakce dětí, co na to rodiče, jak to funguje, co by se mělo zlepšit nebo dělat jinak.
V alternativě je to nezbytné.
To, co u nás provozuje většina alternativních škol, je paskvil mezi pravěkými metodami běžného školství a prvky z různých alternativních pedagogických teorií.
A alternativa v běžné škole?
Trnou mi zuby, když slyším nadšenou matku, jak mluví o tom, že jejich paní učitelka používá alternativní metody - protože velmi zhusta to znamená jen to válení po koberci bez jakéhokoli cíle (opět je to jen příklad).
Předchozí