Já osobně bych dítě do školy, kde se hodnotí POUZE slovně, nedala. Ne z principu, ale protože můj syn na tohle není. Mám víc dětí, tak uvidím, třeba budou další jiní...nejsem ortodoxní, jen mi - sorry - normální školy nepřipadají špatné, v tom obecném smyslu slova.
Ale i tak se musím ohradit - celá tahle diskuze je o čem - o tom, že tvůj názor je správný a jiný je vedle jak ta jedle?
Není to tak dlouho, co jsi sem dávala téma, co tvoje dcera o prázdninách už neumí....vyučuješ ji správným způsobem, má podporující prostředí, měli jste pak už dobrou školu... a přesto nejsi spokojená. Jako za mě - na začátku srpna dávat prvňáčko-druháčkovi opisovat věty do zblbnutí, dokud to nenapíše bez chyby, to mi podporujícím a extra výchovným nepřijde. Dokonce mi to nepřijde ani moc normální. Nedivím se, že jsou pak děti které škola děsí....
Jsou děti, které se učí rády, děti, kterým to nejde, nejsou studijní typy, jsou děti, které baví informace, ale nebaví je škola, jiné zase milují přestávky, ale učení je průda, jiné umí všechno hned, jiné to pořádně nebudou umět nikdy... Takže na každé dítě pak i platí něco jiného jako motivace i jako hodnocení, nesouhlasím s paušalizováním, že známkování atd. je špatně, je to možná názor části rodičů a pedagogů, ale ne všech! Já třeba taky měla před třiceti lety školu ráda a se slovním hodnocením bych byla ošizená o ten výsledek.... jak jsi to měla ty než jsi do sebe nasála všechny ty informace o alternativním školství a podobně. Tvůj text teda mluví sám o sobě, zřejmě píšeš z mobilu, ale i tak.... tvoje příspěvky už budu nadále ignorovat, protože se názorově nepotkáváme - moje dítě si nemusí o prázdninách opakovat, už vůbec ne takhle křečovitým způsobem, jde do školy beze strachu v pondělí, v září i kdykoliv jindy,od první třídy, kroužky má takové, že ho baví a nevyšťavují ho a rozhodně je stíhá i se školou, na vysvědčení se těší a z testů od první třídy stres, ani potlačený, nemá. Ale máš pravdu, jsem vedle jak ta jedle