LoroX,
nejsem Šuplík, ale zase mohu mluvit se zkušeností s více dětmi tohoto věku. Moje vlastní děti nevím, jak zapomínaly, já jsem to o prázdninách nijak nezjišťovala, ale nedělám si iluze, že by uměly po prázdninách vše, co uměly před prázdninami.
Ale vím, že děti z mé třídy přes prázdniny zapomněly dost. Třeba některá psací písmena. Dost jich zapomnělo i sčítání a odčítání s přechodem přes desítku. Z prvouky pak nejvíc měsíce v roce a rozdělení plodů na ovoce a zeleninu, co si tak pamatuju. Neříkám, že všichni zapomněli všechno jmenované, spíš že skoro každý zapomněl alespoň něco.
A mimochodem, vyjmenovat slovní druhy jsem je nenutila ani na konci druhé třídy. Měli jsme k tomu básničku, díky ní si některé slovní druhy zapamatovali, poznat se naučili jen slovesa a podstatná jména, víc jsme nestihli (ještě měli být předložky, spojky a asi přídavná jména, rozhodně ne všechny). Tam nějak nemá prvňák, co by se mu rozleželo, i pro ty druháky je to už hodně náročné učivo, protože je hodně abstraktní. Navíc někteří druháci ještě bojují s porozuměním čtenému, takže těžko rozliší druh slova, když vlastně nerozumí tomu, co čtou.
Takže máš děti (pravděpodobně všechny, podle toho, co tu o nich píšeš) někde mimo běžný průměr. Ostatně jako hodně uživatelek rodiny. Moje děti v mnoha ohledech předčily moje žáčky, přesto si tu připadám jak sama za sebe, tak ohledně dětí, hodně pod průměrem
.