Přidat odpověď
Je otázka zda je potřeba vědět kdy vládl Spitihněv, nebo stačí tušit, že tu vládli Přemyslovci.
Ona je i otázka jestli řešit, kdo tu kdy vládnul, když fakticky ty děti netuší, co to znamená vládnout, co to obnáší....
Mě už jako dítě lákaly hrady a zámky, poznala jsem jich desítky na obrázcích, ráda jsem k nim jezdila, ale strašně mě nebavily ty výklady uvnitř. A hodiny dějepisu mi přišly velmi podobné těm výkladům....kdo kdy žil, umřel, vládl....konec...
Ale hodně mě bavilo, když jsem se začala dozvídat věci, jako proč stavby z té a té doby vypadají, jak vypadají, proč stojí tam, kde stojí, jak vypadal život "v podzámčí", jak se vyvíjel v důsledku různých událostí...
Někoho zase baví ty rody, kdo kdy s kým a proč.....
Mě by v důsledku toho pak zajímalo, jak se měnila mapa světa.....ačkoliv jsme nějaké dějepisné atlasy měly, tuhle znalost jsem z nich nezískala, ty mapy mi přišly odpudivé a nepřehledné a že mám obecně k mapám vztah hodně pozitivní...
Jiného fascinuje technika a vývoj zbraní, tím pádem bitvy a války, ale vlastně je mu jedno, kdo s kým válčil a hlavně proč, zajímavé je právě to, čím po sobě šli...
Dokážu si představit, že by mě dějepis mohl zajímat a i bych si něco pamatovala, kdyby každý podle svého zájmu sám nebo s někým "předžvýkal" to konkrétní téma z toho svého pohledu, připravil něco, co by třeba někde nějakou doby viselo, aby se to dalo prohlížet, když je člověk zrovna naladěn, plus třeba něco jako minikonference, kde každý stojí u svého posteru a odpovídá na dotazy zájemců....
K tomu od učitele předpřipravené otázky, na které by každý po ukončení aktivit měl umět odpovědět....přičemž by byl prostor i pro závěrečné dozjišťování, jestli bylo možné ty odpovědi získat, případně si je doplnit...
Předchozí