Přidat odpověď
kdoto u nás jsou, co se týče klavíru a kytary, přetlakové asio všechny hudebky. Píšu o Praze. U houslí musí být učitel příčetný a vzít jen děti, které chtějí a mají talent (takhle otec přihlásil do houslí mě s průměšným sluchem a výsledek nemusím popisovat. Nezdědila jsem na rozdíl od svých sourozenců ani absolutní sluch, ani nadprůměrný výtvarný talent, škoda no)
ale nepovažuji hudbu za zbytečnou, i když si nemyslím, že se jí moje děti budou kdy živit. Já sama hrála na kyratu, od akordů jsem se dostala ke klasice. Dceru jsme tak trochu vmanévrovali do piána, jí to baví, ale že by na to přišla sama, to ne. Napadá mě, jak píše Marx o materiální základně a duchovní nadstavbě, on to sice myslí jinak, a piáno by ve své době bral jako sakra buržoazní maloměstský přežitek, i když kdoví.... třeba by byl pro, aby i proletariát se kromě námezdné práce měl možnost zabývat hudbou. To je monty podobné,jako kdybych tvrdila, že bezobratlí jsou k ničemua málokdo se jimi uživí (což píšu jakočlověk, který nakonec naznal,že studovat veterinu se zaměřením na stdenokrevné bude mnoho úsilí za málo muziky). Určitě jeto pravda, ale proto jesvět takhezky barevný,ne? Až budou všichni dělat jen to, co nese ovoce a peníze a směřovat jen k těmto cílům, měl by nás fakt trefit nějaký pořádný meteorit.
Předchozí