Ad okrajový typ školy: ptal ses na Waldorf - takových škol u nás není ani deset a Začít spolu je kolem šedesáti.
A co z příspěvku mělo vyplývat: když některá škola dokáže získat pro spolupráci alespoň část rodičů romských dětí, mohla by to dokázat kterákoli jiná škola. Zmiňovaná škola se nachází v místě, kde žije velké množství romských rodin, takže je pro spoustu z nich nejbližší školou v místě bydliště. Nesnaží se o separaci, ale o snazší přístup ke vzdělání na ZÁKLADNÍ ŠKOLE, protože významné procento těchto dětí končí automaticky na školách zvláštních jenom proto, že nemají přípravu z MŠ a podporu rodiny, takže práce s rodinou je tady dost zásadní. Taky jsem reagovala na Tvé tvrzení, že alterškoly mají homogenní děti a rodiče, což prostě není pravda - jsou v nich samozřejmostí děti s dysfunkcemi i děti sociálně nebo zdravotně handicapované. Některým rodičům jde o přístup od začátku, někteří tyto školy volí až když jiné možnosti selhaly.
Předchozí