Chce to najít systém, který bude dceři vyhovovat. Evidentně je to tip, který se nenaučí čtením. Tak je potřeba ukázat jí jinou cestu - ať si to předčítá nahlas, ať si to zakryje a zkusí sama zopakovat, ať si to přepíše vedle "na tahák" (tak jsem se nevědomky učila já - udělala jsem si tahák a pak už jsem ho nepotřebovala), nebo ať si to v sešitě hodně barevně vyznačí... je potřeba najít, co jí bude nejvíc vyhovovat. U nás se ještě v tomhle věku osvědčilo říct - učit se začneš (např.) v 17 hod. Nejhorší je volné odpoledne a odkládání povinností, nebo zbytečně "ležení" nad učením hodiny...
U nás nakonec překvapivě stačí to, když vytahám sešity a dám je na hromádku s cedulkou např.: "Naučit na středu". Kdybych tu hromadu neudělala, nenaučí se to. Divné, já vím, ale funguje to a zabere mi to minutu denně a dceři asi tak 10 minut + teda ještě navrch úkoly, projekty a podobní žrouti drahocenného času
Když potřebuje výjimečně něco vysvětlit, jsem k dispozici. (Ale to většinou musím sama náhodou zjistit, ona má jinak pocit, že všemu vždycky rozumí
)