Přidat odpověď
Nevím, co máš za účetní program, ale v nejhorším ti stačí normální faktura v excelu dělaná nebo v nějakým bezplatným programu.
Vůbec to nemíchej se svým účetnictvím, musíš to dělat dvoukrokově.
Máš-li lepší účetní program, třeba Pohodu, tak si na ně holt založíš samostatnou účetní jednotku. Ve svém účetnictví si účtuješ všechno a v tom jejich JEN faktury vydané - nějaké sklady, banky atd. prostě ignoruješ - je to pro tebe jen formalita, nikomu to nikdy nebudeš ukazovat. Pak samozřejmě budou oni dodavatel, ty odberatel, musíš si na sebe založit samostatnou číselnou řadu (dostatečně originální, nebo ti to oni předepíšou, jak máš faktury číslovat), nesmí se jim stát, že jejich dva dodavatelé budou používat stejná čísla faktur.
No a ve svém účetnictví si tu fakturu zaeviduješ jako fakturu přijatou a zaplatíš ji.
Tu práci, co děláš za né, tedy vystavuješ faktury, které mají správně vystavit oni, samozřejmě do svého účetnictví nemůžeš míchat. Ale stejně nerozumím tomu, o co jde, bo, jestli oni živí tebe, tak mají oni platit tobě, tj. faktury máš vystavovat ty a posílat jim k zaplacení, ne?
Tenhle postup používají třeba obchodní zástupci, kteří dělají na živnost pro jednu firmu,, udělají práci za měsíc, jen odevzdají firmě podklady (uzavřené smlouvy), ta firma sama vystaví fakturu (kterou má samozřejmě správně vystavovat ten obch.zástupce) a zaplatí jim to...
Protože jestli ty děláš práci, za kterou oni ti mají platit, pak je snad naprosto logické, že ty vystavuješ fakturu (vydanou) a oni ji zaplatí jako přijatou a není to žádná samofakturace. To děláš samozřejmě normálně ve svém účetnictví.
Předchozí