Přidat odpověď
Jak tu několikrát padlo, zpravidla končí první jazyk na základce úrovní A2, někde B1. Osobně bych dala přednost poctivé úrovni A2. To, že se na B1 dostanou gramaticky a tématicky neznamená, že tu úroveň reálně ovládají. Dala bych přednost A2 a rozvíjení slovní zásoby, kultivaci mluveného i písemného projevu, zbavení se ostychu při spontánní komunikační situaci, práci s reálnými zdroji.
Vidím to na SŠ na němčině, děti mají ze základky často probraný i minulý čas (patří do B1), ale mluvit o běžných tématech souvisle ve větách delších než o čtyřech slovech jim dělá problém, běžná konverzace ještě větší. A ten minulý čas zvládnou možná tak v tom testu.
Ovšem němčina je druhý jazyk, v angličtině na tom snad budou líp, i vzhledem k dostupnosti spousty zdrojů v originále.
Předchozí