Přidat odpověď
tak kvalita studia cizího jazyka je děsivá, i když hodně záleží na dané škole. dodělávám si mgr výuku po sš a člověk, který se neumí v jazyce vyjadřovat, by se tam ani nedostal, neprošel by přes vstupní pohovor a nezvládl by požadavky při výuce - minimálně při interní praxi učíš před kolegy a trenérem a jsi pak hodnocená. jde ale o fildu, pajdu osobně neznám - co ale vím, tak požadavky pro výstup jsou tam nižší (tuším C1 u bc státnic). přiznám se taky, že mě třeba zrovna didaktika na té fildě moc mile překvapila, je dělaná víceméně podle celty a delty, takže já jsem spokojená. pravdou ale taky je, že velký problém tam mám kolega, co sice plynně mluví, má zjevnou zkušenost ze zahraničí, ale jako učitel ustrnul a rozvíjet a učit dál se nechce - učí na 2 školách, tedy nějakých 40hod týdně, z toho jedno na učnáku a tam prý razí heslo přežít.
ad kvalita výuky ve školách - na základkách zhusta děsivé, na středních asi lepší, minimálně gymply by na tom měly být dobře.
já osobně narážím při výuce na hodně věcí - děti, které mají někoho, kdo jim dá blbý základy, nebo pojímá výuku u těch malých jako vybarvovací cvičení, se špatně motivují dál a špatně se jim přeučují návyky. ad 3hod týdně - pokud dítě dělá cizí jazyk jen ve škole a nedělá nic doma (což je dnes trend, rodiče úkoly nechtějí - v kom kontextu mi přijde tato diskuse trochu směšná, protože tady se razí to, že učitel, který dává dětem dú, je špatný a háže práci na rodiče), tak není možné čekat nějaký extra posun - když se k tomu přidá ještě blbé složení třídy, třída kde jsou různé úrovně a učí se spojeni a učitel toto moc nezvládá...
další pro mě podstatnou věcí je podpora vedení školy ve výuce jazyků - konkrétně u nás je docela těžké sehnat kvalifikovaného a dobrého jazykáře. hodně škol nekladou na výběr svých jazykářů žádný důraz a přijmou kohokoliv, nedělí třídy, takže v jedné skupině je i přes 20 dětí, s různými problémy, bez asistenta.
Předchozí