Přidat odpověď
Z+2,
u nadání na matematiku a tak fakt nevím, osobně si myslím, že v rámci schopnosti pobrat matematiku na ZŠ a SŠ není mezi kluky a holkami rozdíl vůbec žádný. Ano soutěže jako klokan a tak ukazují ve výsledcích převahu kluků, ovšem i kdybych vzala jako bernou minci, že to vypovídá o přirozeném rozdílu distribuce nadání k matematice mezi pohlavími (jako že o tom nejsem zdaleka přesvědčena a myslím, že už tam se projevuje vliv toho, jak jsou rodiče a učitelé schopni vidět a ochotni podporovat tento druh talentu u kluků a holek; ale dobrá, může tam být vliv toho, že "u samců se častěji vyskytují extrémy"), pořád zůstává faktem, že ke zdolání basic matiky a fyziky není žádné mimořádné nadání třeba. Přesto jsou holky mnohem častěji vystavovány tomu, že matika je pro ně moc složitá, že tomu ony nebudou rozumět (mimochodem, mám matematický gympl, a v této třídě talentovkami vybraných lidí bylo skutečně výrazně méně holek, nicméně měli jsme fyzikáře, který velmi okatě dával najevo i takto očividně technicky nadaným holkám své přesvědčení, že holka nemůže umět fyziku. Tak očividně, že to viděli i všichni spolužáci, typicky např "kluk u tabule při zaváhání přemýšlí, holka neví."
Nicméně u pečlivosti, pořádnosti a dalších vlastností holkám houfně připisovaným bych řekla, že je to mnohem víc očekáváním a výchovou kluků a holek. V mém okolí se vyskytují i velmi pečliví chlapečci i velmi lajdácké holčičky, např., v míře přesahující drobné výstřelky. A těch lajdáckých holčicček je o dost víc v prostředí, které holkám nenakukává "tohle holčičky nedělají".
Předchozí