Přidat odpověď
Modřinko,
ve škole se tento typ cvičení dělá, je snad ve všech pracovních sešitech a dělá se od druhé třídy.
Kromě toho po každém diktátu a pravopisném cvičení se děti vedou ke kontrole. My třeba diktát čteme minimálně třikrát. Nejprve před nadiktováním celou větu, potom větu po slovech, pak opět celou větu...to je první kontrola. Po nadiktování celého diktátu čteme znovu - přesněji děti čtou, každý jednu větu nebo slovní spojení, aby je to fakt donutilo ten text sledovat a přečíst, to je druhá kontrola, no a pak si musí ještě každý přečíst sám za sebe. Celé je to zaměřené právě na to odhalování chyb.
Kromě různých cvičení v pracovních sešitech a učebnicích pak ještě vytvářím texty psané psacím písmem. Většina takových cvičení je zaměřená na tiskací písmo, takže dítě tam ty chyby vidí, ale pak vlastní rukou napsané neodhalí, protože to nemá tolik nakoukané, jak to má vlastně vypadat správně.
Ale je to jako se vším, někomu tohle jde samo a někdo s tím bojuje a nejde mu to. Někdo píše bezchybné diktáty a pak v doplňovačce naseká deset chyb (špatné porozumění čtenému, zbrklost a problémy s pozorností), někdo naopak doplňovačky výborné a diktát nebo vlastní text prostě nedá....no a to odhalování chyb je to nejtěžší.
Předchozí