Přidat odpověď
Mám zkušenosti z jednoho sortimentu českého výrobce (ne potravinářského) a tam se to dostalo k tomu, že se prodává pomalu za výrobní cenu a drží se jen pár silných, kteří dokáží od výrobce nakoupit ve velkém (v opravdu megamnožství). Malí prodejci pak dostanou zboží z velkoobchodu dráž, než se dá od těhle megaobchodníků koupit na netu a nejsou schopni konkurence. K tomu jim lidi ještě nadávají, že jsou drazí, protože na netu od obchodu XY to seženou levněji.
Ve výsledku i ten výrobce přiznává, že se mu to vymklo z rukou, protože od něj bere pár megaobchodů za skoro výrobní cenu a on tím pádem má ty marže taky nízké. Oni by taky často lidi chtěli německou kvalitu za čínské ceny a nechtějí moc akceptovat, že kvalitu si musí zaplatit.
No a pak tlak na cenu snižuje kvalitu, což se projevuje znatelně všude, ale nejvíc osobně mi to vadí v těch potravinách, například už ani neznám poživatelné oplatky, tyčinky. Jak začne používat náhražky jeden, ostatní kopírují, sníží gramáž jeden ostatní kopírují, ve výsledku jsou to všechno ošizené hnusy.
Předchozí