U nás taky - nepřečtou si zadání, zdá se jim to jasné, tak si to nepřepočítají atd... Typicky včera - dítě je uprostřed řady, je osmé, kolik je detí v řadě...prý 8. Že není poslední, ale prostřední, tom jim došlo až po X-tém přečtení
(a to čtou dobře). Paradoxně loni jsem dala dětem jednoho tréninkového Cvrčka a měly lepší výsledek, než na identickém včera, byť mají výrazně lepší početní schopnosti. Prostě dřív byli opatrní a přemýšleli, teď "je jim to jasné" a nemalují si co je žádoucí atd. Ale netřeba se děsit, průměrný zisk u Cvrčka bývá tak 40-45 bodů z 90 (úlohy po 3, 4, 5 bodech a přičítá se stejný počet bodů, jako je otázek, aby nešlo jít do mínusu). Pozor, odečítá se 1 od za špatnou odpověď = nevím-li, nedám nic. Ale je to marný, kluci si tam stejně nasejou něco svého. Dosahují mezi 40-60 body (zkoušeli asi 3 ročníky během posledních 2 týdnů), takže čekám jen na to, aby to nebyla ostuda. Starší 2 uvidíme, ti by mohli mít nad 90 oba (kategorie s maximem 120), ale uvidíme, jak jim to sedne, jak budou nervní atd.