jinak ad kurzy. chodila na ně moje starší holka v páté třídě, když se chtěla hlásit na 8G. respektive její nejlepší kamarádka na ně chtěla chodit, moje holka byla ve vleku, na druhou stranu jako matce mi ani trochu nevadilo, že se konečně holka chce aspoň trochu věnovat učení. z hlediska přijímaček na 8G byla příprava nad rámec vyučování naprostá nevyhnetulenost, upozorňovala nás na to i její třídní učitelka. protože ředitel základky si nepřál, aby mu děti odcházely, takže učivo v páté třídě bylo postavené tak, že do přijímaček se jelo pozvolna, klídek, procvičování - a po přijímačkách se na to šláplo a v rychlosti se učily podstatné věci, které byly potřeba do konce školnío roku probrat.
na 8G se holka nedostala, placenou přípravu si pak zopakovala loni v devítce. to chodila na zmiňované zkoušky nanečisto na Zatlanku a byla spokojená. procvičila si učivo ze základky, díky testům přišla na věci, kterým tak úplně nerozumí, ale ve škole na ně v poslední době nenarazila a mohla si je tam nechat vysvětlit a to, že se učila, jí rozhodně neuškodilo. nevím, kde se bere ten předsudek, že kdo se doma učí, je něco jako neinteligentní šprt, to mi přijde jak zastydnutí v pubertě
mladší holka bude v devítce za rok, i ji bych ráda přihlásila na nějaký pro změnus píš ucelený doučovací kurz. ve škole má jedničky, ale má je zadarmo, co se ve škole zrovna učí, to naposlouchá a umí, napíše z toho test... a vypustí to z hlavy. a ve škole už se k tomu nevrací, takže potřebuje něco, co by ji donutilo to opakovat, opakovat a opakovat, dokud to nevstřebá. a mmch není to žádná novinka, já dělala přijímačky na střední za minulého režimu a i tehdy jsme na základce měly nepovinné hodiny pro zájemce o maturitní obory, kde do nás rok před zkouškami taky učitelé nalejvali moudra horem dolem