Přidat odpověď
Osobně mi v rámci integračních nápadů MŠMT chybí právě ty praktické situace, které jsou stejně časté, jako děti dlouhodobými problémy.
Mám jedno dítě ADHD, v úterý odmaturovalo. Druhé ve druháku, které bylo často zraněné + asthma + teď Crohn.
Ale zažili jsme, že si škola neuměla poradit i jen se zlomenou pravou rukou na 4 týdny v sádře a pak neobratnou. "Tak piš levou...". "Co budeš ve škole dělat?". "Hm, na školní kopírce si to kopírovat nebudeš moct. Ta je jen pro učitele."
Kurník, tohle je přeci NORMÁLNÍ, že někdo má zlomenou ruku, nohu, je na čas imobilní, má ošetřené oči, je čtvrt roku doma,... Divím se, že integrace nezačla odtud.
Učitel zajistí, škola zajistí... Pod dohledem učitele s pomocí služby z nejvyšších ročníků zajistí přepravu mezi učebnami...
Pak mohou nastat vážnější problémy: Předsatvte si, že PPP doporučí, aby měl ADHD žák možnost uprostře hodiny nějaké pohybové aktivity (u nás na to třídní přišel sám a posílal si ho k automatu pro kafe, nebo s papíry do ředitelny - to obvzláště uklidňovalo :) ) Nebo, že nemá psát písemky v kolektivu... Některé psal v kabinetu, nebo sborovně.
Předchozí