Přidat odpověď
Jano, to je taky fakt. Někdo je v 18 vyzrálý a v 19 nebo ve 20 (s odkladem) je na té SŠ už vlastně přezrálý. A jak to řešit? Učitelé, rodiče, studující - všichni jsou z toho pak akorát na prášky.
Kdysi se 9 odůvodňovala tím, že se musí zavést kvůli učňákům, aby učňům bylo osmnáct... A asi se někomu nelíbilo, že v nepovinných 9 zůstávali nepříliš chytří žáci nebo problémoví. Nevím.
Každopádně v dnešní době je to fakt volovina. V řadě ohledů jsou dnešní děcka vlivem moderních technologií napřed, tak proč je držet v 9. Ti, co jdou na VŠ devítkou zbytečně ztratí rok. Rok sem, rok tam a pak se všichni diví, že mladí lidé tak pozdě zakládají rodiny. Nechápu, že se 9 stále prosazuje. Vždyť i pro stát je to drahé. K čemu to je, že někdo kdo jde na gympl, SŠ s maturitou, VŠ začne kvůli 9 vydělávat o rok dřív.
V čem je dnešním žákům 9 přínosná? Pomůže 9. rok základky těm odkladovým?
Předchozí