Monty, vítej v realitě
. Na bývalé škole bohužel tohle jedou programově. Prvně mě to mrsklo do oka, když z písemky celá třída třeťáků měla za 4-5 z nové látky, byla tam tedy jedna jednička, holčička si to nechala vysvětlit doma. Celé třídě ty známky počítala a taky pěkně osolila na vysvědčení. Brala jsem to jako hloupý úlet, ale postupně jsem si všímala, že se to děje zas a znova - nedostatečně vysvětlená a neprocvičená nová látka, řádově ve dnech test se zoufalými výsledky pro celou třídu a pak měsíc procvičování - bez možnosti opravy té původní známky. Vidím to na úmyslné srážení dětí a přístup "to se musíš doučit, vidíš jak jsi ubohý". Když jsem podobné aktivity viděla aplikovat na naše prvňáky (jiným pedagogem), včetně těch hromadných pětek ještě v září, zablikalo mi poplašné světýlko a cca do týdne byli prvňáci v IV, čtvrťáka jsem nechala dojet ročník. Na pátou třídu byl v IV taky, teď je na gymplu..zdá se jediný ze školy v jeho ročníku. Na šestku bych ho vrátila systému tak či onak, ale do původní školy ani náhodou, tohle je pro mě jako standardní výukový styl naprosto nepřijatelné.