Přidat odpověď
Slonisko, totiž to, co základkový učitel potřebuje, aby nebyl trapný a tak jako k smíchu, je silné VŠEOBECNÉ vzdělání. To ani zdaleka nemá každý, ani zdaleka každý vysokoškolák, známe všichni ze zkušenosti s negramotnými inženýry, učitelkami výtvarky, co neví, kde je na mapě sever, lékaři, kteří neví, kdy a kde přijaly Spojené státy Ústavu...
Učitel na základce ale právě tohle potřebuje víc, než cokoliv jiného. Až na tohle může navázat jakákoliv specializace. Kde to není, aprobací se nic nedožene a nezakryje. U gymplových učitelů to platí ještě tuplem, akorát že z principu gymnázia je oprávněný požadavek na hlubší vhled do oboru, který učitel vyučuje, tím "hlubší" ale myslím vlastní odbornou (vědeckou zkušenost), to zase aprobace nedožene.
Sleduji teď v přímém přenosu, jak moji dceru na dost prestižním pražském gymplu vyučuje zkušená aprobovaná učitelka biologie. Je to peklo. Učí je věci, o kterých se vědělo, že tak nejsou, už v době, kdy jsem před dvaceti lety studovala já. Marxistické pojetí darwinismu (ale chlubí se tím, že volí TOP či co), nerozumí principu, na kterém fungují cévní svazky, rodozměna u řas.. didakticky úplně marná. Přála bych ti vidět ty testy, které píší, a ani jim je neopravuje, nechává je, aby si to opravili mezi sebou a ani takhle opravené to nekontroluje.
Fyzika - z toho jde do vývrtky muž, fyzik. Já bych leccos slastně přehlídla.
Ředitel to ví a je mu to jedno. Protože ví, že oproti konkurenci je tam učí moc dobře a je to tak.
Jdi se někdy podívat na libovolnou katedru didaktiky. Pochopíš.
Předchozí