Báro,
reagovala jsem na dotaz, proč když škola NEMÁ kvalitní jazykáře, tak cpe angličtinu od první třídy. Obecně mi nevadí a vím, že jde dělat dobře, i když do toho aktivně sama nejdu, zažilo to jedno moje dítě v rámci školky (prostě to tam zavedli všem) a efekt to mělo, tak proč ne v té první třídě. Ale jestliže tu není nikdo, kdo by ty malé děti kvalitně učil, je to nejen zbytečné, ale právě kontraproduktivní.
A tady nikdo takový není, ne, že by nebyly některé jazykářky dobré, to i jsou, ale není jich dost na to, aby pokryly i ty první a druhé třídy. Takže buď si to učí třídní, bez ohledu na to, jestli to umí, nebo to dopadne jako u mě ve třídě, kde já to učit odmítla (abych děti nekazila, ne že bych nezvládla výuku obsahově), tak tu hodinu doplnili jiné učitelce do úvazku a v srpnu se najednou ukázalo, že ona anglicky neumí vůbec. Takže jsem lítala po škole a zařizovala výměny a učí to učitelka, která asi mluví lépe než já, ale metodicky to není úplně OK (podle ní samotné) a není moc za kým jít. O tom, že nemá k dispozici ani rozumnou techniku (na IT mi nejde zvuk a nemám ve třídě ani CD přehrávač, svůj mít nesmím, ona také ve třídě nemá, aby si ho nosila, angličtinářky mají každá svůj v permanenci) a prostor, má naráz celou třídu ani nemluvím...Ve výsledku ztracená hodina
.