Přidat odpověď
Přidám další generalizace:
https://www.zena.cz/rodina/jsou-holky-chytrejsi-nez-kluci-ne-ale-lepe-se-uci/r~i:article:805297/
Začíná to už ve školce
Částečně za to může počet studujících - čím dál víc začínají převažovat dívky nad chlapci. Ale není to jen tím. Holky jsou lepší v plánování a dosahování akademických cílů. Začíná se to projevovat už ve školce.
Zatímco kluci zlobí, řádí a vůbec objevují svět, holky dávají pozor, co paní učitelka říká, hlásí se s rukou vztyčenou, neskáčou do řeči a lépe se soustředí. Prostě projevují daleko víc sebeovládání a sociální inteligence. Právě to je vlastnost, která v moderní době nachází čím dál větší uplatnění a zajišťuje životní úspěch.
Táhne se s holčičkami dál i na základní a střední škole. Dospívající dívky čtou pozorněji zadání a instrukce, sledují výklad, místo aby se myšlenkami toulaly bůhvíkde, dávají přednost domácím úkolům před televizí a vůbec dokážou vytrvat i tam, kde je učení nudí a frustruje.
Pokračuje to až na vysokou
Tento přístup jim zůstane až na univerzitu. Studentky dokážou začít pracovat dříve po ránu než studenti a plnění jednotlivých povinností jim trvá o polovinu času méně. Víc je těší organizování vlastní práce a viditelně dávají najevo svou snaživost. Sebekázeň a svědomitost se potom promítá na studijních výsledcích.
Dokud je vzdělání víceméně formální a záleží spíš na tom napsat dobře domácí úkol než prokázat dobré porozumění obsahu, vyplácí se jim to.
Chlapci ke studiu přistupují jinak. Motivuje je příležitost změřit si intelektuální síly v závěrečných testech, mravenčí práce v průběhu školního roku je však nebaví. Zato jsou lépe schopni obstát v psychicky náročných situacích při zkoušení a veřejně své vědomosti obhájit tam, kde jejich ženské protějšky trpí trémou.
"A tak zatímco vypjaté emoce ve zkouškovém období vedou k podhodnocení skutečných vědomostí u dívek, průběžná školní práce zase podceňuje reálné znalosti u chlapců. Mnoho rozčarovaných studentů tak opustí vysokou školu úplně zbytečně," konstatuje závěr studie.
Předchozí