Monty ještě neutíkej, tohle mě zajímá. V některých předmětech nepochybně je legitimní, aby si to student nastudoval. Hlavně v těch naukových, tam předčítání někomu z učebnice může být nadbytečné a dalo by se poukázat na lenošné děcko. Pokud ale je problém třeba v matimatice a rodič to umí podat jako matematik lépe, to samé s fyzikou, chemií, jazykem...nerozumím tomu, proč to vnímáš jako negativní záležitost. Ale pozor, opravdu berme předměty, kde je nutné tomu porozumět, nikoli se mechanicky naučit. Pokud je nekvalitní pedagog /jsou tací, jen si to přiznejme/, může snadno právě na gymnáziu (učivo do hloubky - mnohdy hlubší, než za mých studií před 25 lety) nastat doba, kdy rodič, je-li k tomu kvalifikovaný, podá vysvětlení lépe, srozumitelněji. Na gymnázia nechodí jen lidé s IQ nad 130 a i ti by při mizerném výkladu u složitějšího učiva mohli mít alespoň dočasný problém. Takže takový rodič má zmuchlat svůj diplom (pomyslně) - a jít hledat studentku, které bude vysvětlovat za peníze? Tomu opravdu nerozumím.