Maargit učila jsem přes přítomný průběhový tvar - nabývat vs. nabíjet. Předpony vy- vý- budou nepochybně další těžká věc. Ve 3. třídě toho tvarosloví zase tolik probíráno není, takže to dítě kořen obtížně určuje - trvám na převodu na sloveso, tam se to určuje snadněji. Mmch. slova jsem kluky mechanicky nazpaměť neučila. Ony totiž dokud to děti nepoberou, je to pro ně prázdná básnička. Musí VĚDĚT, co v nich je. Takže probírat si to dokola dokolečka. Nicméně v okamžiku, kdy to jako básničku umí, jim to může pomoct (když fakt zapomenou, co tam je) ,ale musí je dost znát
. Doporučila bych klidně obrázkové pomůcky. No a mám vyjm. slova vytištěná rozvěšená po pokoji
. My jsme se rozhodli hnít ve 3. třídě, ale teda bereme už vzory, zrovna jsme začali ženu, růži, píseň, kost. To bude taky asi sranda (že je první krok dát slovo do 1. pádu jednotného čísla jim teprve dochází). Přitom střední rod šel hladce
.