...."Taky gramy na kilogramy desetinným číslem páták těžko "dá", protože desetinná čísla se v pětce učí, ale zlehka, dělením se dostat na tisíciny je spíš šestá třída. Ad římské číslice - co je to skvěle. Znát znaky, umět přečíst jednodušší čísla - to je jasné, Ale vědí, které se mohou "předsadit" (I, X, C)? Zapíší třeba číslo 446, vědí jak na psat 1900 atd? Si myslím, že s tím by měla většina potíže".
Tak z výše zmíněného statistického vzorku 19 kusů, těch 18 kusů údajně dávalo jak desetinná čísla v převodech jednotek, tak římské číslice i v řádu tisíců, desetitisíců, statisíců včetně toho "předsazování" a to oběma směry z arabských čísel na římská i z římských na arabská a to všichni rychle, správně, bez zaváhání. Ten jeden kus nedával skoro nic, je absolutně mimo, není to jen o římských číslicích (ty já taky moc nedávám a považuji to celkem za zbytečnost) či převodech jednotek (ty naopak považuji za celkem podstatnou věc), bohužel ten kus je látkou matematiky za 4.-5. ročník prakticky nepolíbený...smutné
...Sice něco málo už dohnal, ale dohánět v 5. třídě před přijímačkami násobilku, sčítání a odčítání pod sebou, dělení se zbytkem a další naprosto základní věci je opravdu na pováženou... Tohle má dítě už dávno umět, mít zafixované, procvičené a zautomatizované, aby takové úkony vykonával nejen bez chyby, ale také rychle a přesně a nebrzdily ho v složitějších úlohách... Během 1.-3. ročníku tenhle kus matiku miloval,šla mu, uměl vše, co brali, sám si počítal navíc doma příklady, za které tehdy dostávali jedničky, což pro něj byla úžasná motivace, o hodinách dával pozor, bo ho tehdy výuka bavila...pak se jaksi nějaká ta fatální chybička vloudila a z dalších let neumí nic...