Přidat odpověď
Tak ono to skutečně ale pojmenované je....
Hlavně ten konec týkající se i dospělých:
"Oslabené vnímání času
Předškolní dítě s pozvolněji se vyvíjejícím vnímáním času si hůře osvojuje pojmy z časové orientace, zařazuje je do aktivního slovníku, obtížněji si navyká na sled každodenních činností, např. pozvolněji si osvojuje jednotlivé kroky při oblékání, zaměňuje pořadí úkonů.
Oslabení vnímání času může mít u dítěte ve školním věku za následek:
potíže při čtení a psaní - záměny pořadí písmen, číslic, jejich případné vynechání,
obtížné osvojování vědomostí, které musejí být uspořádány v daném sledu -například dny v týdnu, následnost ročních období, měsíce v roce, abeceda, násobilka,
obtíže v předjímání následného děje, v určení příčiny a následku, promyšlení následku,
obtížné nabývání orientace v hodinách a minutách,
chybovost v pořadí úkolů,
potíže při hospodaření s časem při učení - v rozvržení učiva na krátkodobé cíle a cíle v delším časovém horizontu, v budování učebních strategií, v zautomatizování opakujících se činností, v písemné práci nerozvržení si pořadí kroků a odhadu časové dotace na splnění jednotlivých úkolů apod.
Zejména naposledy jmenované činnosti způsobují potíže také v dospělosti. Ať již jsou to problémy při učení, v organizaci práce, při odhadu času na určitou činnost nebo jednotlivé části. Oslabené vnímání časového sledu může být jednou z příčin opakující se nedochvilnosti, méně výhodného řazení činností až chaotičnosti. (Bednářová, 2008, 2010)"
http://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogick%C3%BD_lexikon/V/Vn%C3%ADm%C3%A1n%C3%AD_%C4%8Dasu
Předchozí