Přidat odpověď
Dle mého názoru je pan Kania ještě příliš mladý na to, aby mohl vyvozovat jednoznačné závěry. Je to trošku odezdikezdismus, což je celkme pochopitelné vzhledem k jeho věku, ale vydávat to za obecnou pravdu a fakt je ošemetné. Neznám tak dobře systém výuky na am. školách, znám ho ale na briských školách a předpokládám, že bude vycházet ze stejných principů. A můj názor je ten, že jsou na tomto systému dobré stránky, které by neškodilo do systému implementovat, a pak jsou věci, které bych v české škole dost nerada viděla. Klady je jednoznačně větší míra individuality, myslím si, že britské školství je velmi dobře vybaveno a umí pracovat s dětmi s různými druhy postižení a problémy. Podporuje vlastní názor a děti jsou vedeny k diskusi. To je u nás stále v plenkách, i když, jsou učitelé, kteří se o to snaží. Jednoznačnými klady josu pro mě faktické neznalosti, které děti v br. a am. systému mají. Myslím si, že určitá míra drilu a faktografických znalostí je třeba. Pokud chci vyjádřit nějaký názor, musím ho mít podložený fakty, a ta je třeba znát a umět dát do souvislostí. Am. a br. systém může dětem vyhovovat tím, že si dítě vybere oblast zájmu a tu studuje do hloubky, na úkor širšího rozhledu.
Každý systém má svá pro i proti. Výroky typu čeští učitelé to dělají špatně, naše škola je ta správná, jsou imho urážlivé. Jinak pan Kania zapomněl na jednu věc, v českých školách neučí jen absolventi pedagogických fakult.
Předchozí