od nás z gymplu učí asi 2/3 šprtů a 1/3 nešprtů. otázka je, co si kdo představuje pod pojmem "šprt"
třeba mě na základce ty méně chytřejší do této kategorie zařadili jenom proto, že jsem mívala jedničky. a přitom jsem je měla naprosto bez problémů, jen výjimečně jsem byla nucená vzít si doma do ruky učebnici, a protože jsem navíc byla samotář, tak i úkoly jsem si obvykle drásala už ve škole o přestávce, abych je měla z krku. nemluvě o tom, že krom matiky si na mne učitelé věčně stěžovali, že jsem pasivní. na druhou stranu pokud jsem seděla s někým snesitelným, neměla jsem problém nechávat opisovat, před odevzdáním si prohodit sešity se slohem nebo diktátem a vychytat chyby a takový můj vrcholný kousek, na který jsem dodnes hrdá
byly dvě vypracované velké pololetní práce (skupina A, skupina B) z matiky v jedné hodině
to pak člověka zabolelo, když se o sobě doslechl, že je šprt