Přidat odpověď
Aleno, můžeš prosím doložit, že se to děje běžně? Nějaký výzkum třeba? Protože jestli ne, je to opět plácání do vzduchu, na základě tvých dojmů. Předpokládám, že jsi neobešla x škol, nepozorovala práci xy učitelů, abys mohla toto tvrdit.
Někde se tak děje, jinde zase ne. I v rámci jedné školy může být učitelka výborná, která s nadáním umí pracovat, a učitelka ne moc schopná. A taky jistě víš, že hodně záleží na okolnostech a podmínkách výuky - možnost zvolit učebnici podle potřeb dětí a učitelky, možnost asisteta/ů, menší kolektiv, větší či menší/či žádný počet dětí s nějakou formou prlblému (podprům. intelekt, dítě s lmr, dítě s spu, atp).
Máš nějakou praktickou zkušenost? Pokud ano, sem s ní, moc ráda se inspiruju. Protože já zkušenost mám, ve třídě/skupině mám jak děti na můj předmět nadané, tak děti s výraznými spu, což jim učení komplikuje, tak i děti na hraně lmr, měla jsem i dítě integrované, v pásmu lmr, bez asistenta. A je to neustálé dilema - zadat práci šikovným a věnovat se těm s problémem, nebo zadat práci těm s problémem a věnovat se těm šikovným, přičemž ti s problémem zpravidla potřebují asistenci i při té samostatné práci, a ti šikovní potřebují rozvíjet jiné složky ...
Předchozí